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Yo tampoco lo termino de entender porque por lo que yo veo, lo que pretenden es jugar con los tres pilotos; Dani, Neuville y Paddon. Si en un rally en concreto uno de los tres es claramente "peor" que el resto, pues ese va al equipo B. Si están más o menos en las mismas condiciones, pues es Paddon el que se va al segundo equipo. No creo que esta sea la mejor manera de crear cierta estabilidad en el equipo, aunque parece que a ellos le funcionó el año pasado y por eso repiten.
Ojo que parece que M-Sport podría no participar en todos los rallyes del campeonato M-Sport still lacks funding for full 2016 World Rally ChampionshipBy David Evans Friday, January 15th 2016, 12:07 GMTM-Sport is still fighting to fund its presence on all 14 rounds of the 2016 World Rally Championship despite confirmation from the FIA of the firm's manufacturer status.WRC regulations stipulate that a manufacturer must contest all rallies, but team principal Malcolm Wilson has admitted he is still not in a position to confirm this will be possible."Don't get me wrong, we are working flat out to make that happen, but at the moment, nothing has really changed," Wilson told Autosport."We don't have the budget confirmed for all 14, so I can't tell you definitively that we will be at every event."Wilson pointed out that the onset of the new generation of World Rally Cars coming in 2017 remained a priority for M-Sport.The test and development programme for the team's new car allied to the addition of another long-haul WRC round in China will make 2016 a tough season logistically.Wilson has discussed plans with drivers Mads Ostberg and Eric Camilli,."We've had a meeting and been through our test plan with the guys, but that's for the first six months," said Wilson."After that we need to see where they are [in the championship] and what we need to do for the new car. The new car has to be the priority."Confirmation of M-Sport's exact programme needs to be made public before next week's Monte Carlo Rally, the opening WRC round of the seasonThe other two manufacturer entries - Volkswagen and Hyundai - have confirmed attendance at all 14 2016 WRC rounds.Citroen will only be present with semi-works PH Sport entries on between six and 10 rallies as it focuses on 2017 preparations.http://www.autosport.com/news/report.php/id/122496
Yo sí lo entiendo. Y creo que es interesante.Cada rally tiene una superficie, y cada piloto es mejor en una en concreto. Sordo en Suecia es un paquete. Si quieres maximizar el número de puntos del equipo, ¿qué mejor que poner al especialista de tal rallie como numero 1 ?
Citroën hizo ""eso"" con Ogier y Sordo, pero sin tocar a Loeb, turnarles entre el equipo oficial y el junior en el 2010. Al final Ogier ganó dos rallies, creo recordar que de tierra............Sordo es más especialista de asfalto.